O obsahu Katolického týdeníku
Klade důraz na články s duchovní tematikou, ale věnuje se také událostem mimo církevní prostředí a v tomto dění přináší křesťanský pohled. Určený je aktivnímu křesťanovi, který se chce orientovat v dnešním světě i liturgickém roce.
Zpravodajství doplňuje tematická dvoustrana, která se věnuje náboženské praxi, výročím, důležitým událostem církevního roku i historii církve a společnosti, ale přináší i praktická teologická témata a nabízí křesťanskou formaci.
Příloha Perspektivy nabízí eseje a komentáře k aktuálnímu dění v církvi a společnosti. Následuje výběr dění v kultuře a rozhovory s osobnostmi. Další rubrika si všímá vztahů mezi lidmi a zejména v rodině.
Z historie Katolického týdeníku
Katolický týdeník je určen čtenářům vyznávajícím tradiční křesťanské hodnoty. Klade důraz na články s duchovní tematikou, věnuje se domácím událostem v církevním prostředí, přináší zprávy z křesťanského světa. Katolický týdeník čte přes 150 000 obyvatel ČR každý týden. Polovinu tvoří středoškoláci, čtvrtinu vysokoškoláci a čtvrtinu lidé se základním vzděláním. Větší část nákladu míří na Moravu, a to jak na vesnice, tak do aglomerací.
Historie novin sahá až do roku 1949. List měl být nástrojem komunistické propagandy, ale přes urputnou snahu komunistického režimu se jeho čtenáře nikdy nepodařilo přesvědčit o nepravdách, které musely noviny povinně otiskovat.
Po tvrdých represích padesátých let se noviny postupně nadechovaly závanu svobody let šedesátých, kdy v nich vycházely brilantní texty předních českých teologů a myslitelů. Tato etapa byla násilně ukončena vpádem vojsk Varšavské smlouvy do tehdejšího Československa a noviny se opět probudily k plnému životu až po sametové revoluci v roce 1989.
Čtenáři noviny neopustili v jejich těžkých časech a i dnes patří Katolický týdeník počtem prodaných výtisků k největším týdeníkům v České republice. Jeho charakteristickým rysem je žánrová i grafická čistota a maximální snaha o profesionální novinářský přístup ke zpracovávaným tématům. Katolický týdeník vydává společnost KatMedia, s.r.o., jejímž vlastníkem je Česká biskupská konference.