Lupa
Obsah Obsah
Archiv
Portál
Duben 2024
Březen 2024
Únor 2024
Leden 2024
Prosinec 2023
Listopad 2023
Říjen 2023
Září 2023
Srpen 2023
Červenec 2023
Červen 2023
Květen 2023
Duben 2023
Březen 2023
Únor 2023
Leden 2023
Prosinec 2022
Listopad 2022
Říjen 2022
Září 2022
Srpen 2022
Červenec 2022
Červen 2022
Květen 2022
Duben 2022
Březen 2022
Únor 2022
Leden 2022
Prosinec 2021
Listopad 2021
Říjen 2021
Září 2021
Srpen 2021
Červenec 2021
Červen 2021
Církev.cz Zprávy Logo Duchovní péče Katolický týdeník E-shop Česká biskupská konference
Archivní článek

Zásada komerční televize: Nikdy neměnit to, co funguje

15. 4. 2008

Tisk

Vydání: 2008/16 Misie, 15.4.2008, Autor: Jan Paulas

Měl to být ostrý souboj dvou komerčních stanic o televizního diváka před večerními pořady od 20 hodin. TV Prima posunula začátkem února své hlavní večerní zprávy z 18.55 na 19.30 hodin – tedy na čas, kdy vysílá své Televizní noviny TV Nova. Pikantní na tomto souboji bylo i to, že šéfredaktorem nových zpráv na Primě je Pavel Zuna, který ještě nedávno vedl redakci zpravodajství právě na Nově.

Souboj se však konal jen první den, kdy se Primě podařilo zvýšit sledovanost na 1 430 000 diváků (Nova měla 1 847 000). Hned další den bylo ale všechno jinak. Zprávy na Primě se vrátily k původním číslům, ba co víc – od té doby začal jejich pozvolný pád až pod dnešních 500 000. V čem se tvůrci nových zpráv přepočítali?
„Z hlediska pravidel pro komerční vysílání to byla hrubá chyba. Základním principem komerčního vysílání je nikdy neměnit to, co funguje. A před touhle sebezničující změnou měly 1. zprávy na Primě docela slušnou sledovanost kolem deseti procent, tedy skoro 900 tisíc diváků, čímž byly v ,závěsu‘ za Událostmi ČT, kde se sledovanost pohybovala mezi 13–16 procenty,“ říká mediální analytik Jiří Zajíc a dodává, že „vyrazit proti Televizním novinám na Nově s jejich bezkonkurenčním postavením mezi televizními pořady, které trvá už více než deset let, bylo podobné pokusu polské jízdy na koních zastavit nacistické tanky“. Proti Televizním novinám, které mají běžně sledovanost kolem 30 %, nemá podle něj šanci dlouhodobě uspět vůbec žádný televizní pořad.
V minulých dnech se TV Prima rozhodla přilákat diváky ke sledování svých večerních zpráv i tím, že za ně zařadila ještě pětiminutovku drbů ze společnosti. Zároveň nahlas uvažuje, že v létě, v čase konání OH, vrátí zprávy zpátky na 19. hodinu. „Pokud chtějí na Primě aspoň nějak ,zachránit‘ svůj hlavní zpravodajský pořad, nic jiného jim nezbývá,“ souhlasí Jiří Zajíc. „Seberou tím část diváků České televizi. To mě na tom mrzí.“


Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou