Vydání: 2008/16 Misie, 15.4.2008, Autor: Jan Paulas
Měl to být ostrý souboj dvou komerčních stanic o televizního diváka před večerními pořady od 20 hodin. TV Prima posunula začátkem února své hlavní večerní zprávy z 18.55 na 19.30 hodin – tedy na čas, kdy vysílá své Televizní noviny TV Nova. Pikantní na tomto souboji bylo i to, že šéfredaktorem nových zpráv na Primě je Pavel Zuna, který ještě nedávno vedl redakci zpravodajství právě na Nově.Souboj se však konal jen první den, kdy se Primě podařilo zvýšit sledovanost na 1 430 000 diváků (Nova měla 1 847 000). Hned další den bylo ale všechno jinak. Zprávy na Primě se vrátily k původním číslům, ba co víc – od té doby začal jejich pozvolný pád až pod dnešních 500 000. V čem se tvůrci nových zpráv přepočítali?
„Z hlediska pravidel pro komerční vysílání to byla hrubá chyba. Základním principem komerčního vysílání je nikdy neměnit to, co funguje. A před touhle sebezničující změnou měly 1. zprávy na Primě docela slušnou sledovanost kolem deseti procent, tedy skoro 900 tisíc diváků, čímž byly v ,závěsu‘ za Událostmi ČT, kde se sledovanost pohybovala mezi 13–16 procenty,“ říká mediální analytik Jiří Zajíc a dodává, že „vyrazit proti Televizním novinám na Nově s jejich bezkonkurenčním postavením mezi televizními pořady, které trvá už více než deset let, bylo podobné pokusu polské jízdy na koních zastavit nacistické tanky“. Proti Televizním novinám, které mají běžně sledovanost kolem 30 %, nemá podle něj šanci dlouhodobě uspět vůbec žádný televizní pořad.
V minulých dnech se TV Prima rozhodla přilákat diváky ke sledování svých večerních zpráv i tím, že za ně zařadila ještě pětiminutovku drbů ze společnosti. Zároveň nahlas uvažuje, že v létě, v čase konání OH, vrátí zprávy zpátky na 19. hodinu. „Pokud chtějí na Primě aspoň nějak ,zachránit‘ svůj hlavní zpravodajský pořad, nic jiného jim nezbývá,“ souhlasí Jiří Zajíc. „Seberou tím část diváků České televizi. To mě na tom mrzí.“